על התקנת מצלמה נסתרת בחדר מדרגות של בניין מגורים

גרים בבניין דירות משותף? מבקשים להגביר את רמת האבטחה של הבניין על ידי התקנת מצלמות נסתרות בחללים משותפים, לרבות חדר מדרגות? במאמר הבא תוכלו להבין האם מותר לשים מצלמה בחדר מדרגות, באילו מצלמות לבחור והיכן כדאי להתקין אותן.

 

הצורך בהתקנת מצלמה בחדר מדרגות 

התקנת מצלמות בחדר מדרגות נדרשת בעיקר לצרכי בטחון ואבטחה, לרוב כגורם מרתיע בפני פריצות, גניבות ומעשי ונדליזם, לצד יכולת לזהות את מבצעי העבירה. יחד עם זאת, המצב משתנה בין מצלמה גלויה לנסתרת. התקנה של מצלמה גלויה נועדה בעיקר להרתיע ולמנוע פעולות לא רצויות, בעוד שמצלמה נסתרת מיועדת לגלות את זהות מבצעי עבירה. ניתן להתקין מצלמה באופן מוסתר בחדר מדרגות, וכן להציב שילוט בבניין המודיע על קיומה, ובכך ליהנות מאמצעי התרעה והרתעה שאין אפשרות למצוא אותו.

אכן, התקנת מצלמות אבטחה גלויות או נסתרות בבנייני מגורים אפשרית גם בחללים ציבוריים, כמו בלובי של הבניין, בכניסה לחניון או בחצר. יחד עם זאת, יש מקומות שבהם התקנה של מצלמות כאלו אינה מותרת מכיוון שהיא פוגעת בצנעת הפרט. למשל, אי אפשר להתקין מצלמות המכוונות לדירות של דיירים, ובתוך מעלית ניתן להתקין מצלמה רק אם היא מגובה בשילוט המודיע על קיומה.

בחדרי מדרגות ניתן להתקין מצלמות אבטחה בתנאי שהתקנתן אינה פוגעת בצנעת הפרט ובפרטיות של הדיירים.

 

אז האם אפשר לשים מצלמה נסתרת בחדר מדרגות?

חדר מדרגות בבניין מגורים נחשב לשטח ציבורי ולאזור משותף המכונה 'רשות רבים'. חשוב לדעת שהשימוש בשטח ציבורי משותף בבניין, לרבות חדר המדרגות, מותר כל עוד הוא אינו פוגע בפרטיות הגרים בדירות. הווה אומר, שאם מבקשים להתקין מצלמות נסתרות בחדר מדרגות יש צורך בהסכמה של מרבית הדיירים בבניין.

כמו כן, יש להתקין את המצלמות באופן שאינו פוגע בפרטיות הדיירים, למשל שאינו מכוון לפתח הדירות. בנוסף, יש ליידע את כל בעלי הדירות בבניין אודות התקנת המצלמות. מאידך, אם מדובר בהתקנה של מצלמות גלויות אפשר להציב שלטים בשטחי ציבור של הבניין, המיידעים על התקנת המצלמות.

שימו לב שלמצלמה נסתרת המותקנת בחדר מדרגות אסור שיהיה מיקרופון, כי אז כבר מדובר על האזנה בסתר, מה שנאסר לביצוע בחוק בלא שמתקין ההאזנה יהיה נוכח במקום.

 

עלות התקנת מצלמות נסתרות בחדר מדרגות

העלות של התקנת מצלמה נסתרת לחדר מדרגות משתנה בהתאם לסוג ולכמות המצלמות, ולפי מורכבות התקנתן:

  • סוג המצלמה- יש בשוק סוגים שונים של מצלמות נסתרות שיכולות להתאים לחדרי מדרגות. מצלמות אלו נבדלות בגודלן, בטכנולוגיה שלהן ובפונקציות שהן מספקות. לכן גם המחיר אינו אחיד ויכול לנוע בין מאות שקלים בודדים לאלפי שקלים למצלמה אחת.
  • כמות- במידה ומבקשים להתקין בבניין מספר מצלמות אבטחה ומצלמות נסתרות, לא אחת ניתן לקבל הנחה כללית.
  • התקנה- יש מצבים שבהם ניתן להתקין לבד מצלמות אבטחה בחדר המדרגות, ואז לחסוך את עלות ההתקנה. מצד שני, במקרים רבים יש צורך בשירותי התקנה מקצועיים שעלותם משתנה בהתאם למורכבות, למשל אם מדובר בהתקנה בגובה, אם יש צורך בהסדרת תשתיות מתאימות, וכדומה.

 

בחירת סוג המצלמות המתאים

בעת בחירת מצלמות נסתרות לחדר מדרגות יש מספר פרמטרים שחשוב לשים לב אליהם, לרבות:

  • טווח צילום- יש לבחון את טווח הצילום של המצלמה, בין אם הוא ממוקד או רחב.
  • רזולוציה- יש לשים לב למידת החדות של הצילומים המתקבלים, הנקבעים לפי רמת הרזולוציה של המצלמה.
  • תאורה- מכיוון שחדרי מדרגות הרבה פעמים אינם מוארים, עדיף לבחור במצלמות שמסוגלות לצלם בתנאי חשיכה עם כמות מועטה של אור.
  • צורת חיבור- מצלמות נסתרות יכולות להיות חוטיות או אל חוטיות, כאשר כל סוג של מצלמה נדרש בתשתיות מתאימות עבורו.
  • עמידות- יש לבחון את מידת העמידות של המצלמה לאורך זמן, בייחוד אם מדובר בחדר מדרגות פתוח שחשוף לפגעי מזג אוויר.
  • זיכרון- לחללי ציבור בבניין עדיף לבחור במצלמה שיש לה מכשיר הקלטה עם נפח זיכרון כמה שיותר גדול.
  • חיישנים- בכדי לחסוך בזמן צילום, לרוב עדיף לבחור במצלמה נסתרת המתחילה לצלם כשהיא חשה בתנועה.

 

התקנת מצלמות נסתרות בחדר מדרגות 

לפני התקנה בחדר מדרגות יש להחליט על כמות המצלמות הרצויה, כאשר בדרך כלל תספיק מצלמה אחת או שתיים. כמו כן יש להחליט היכן יותקנו המצלמות, לרוב בקומות התחתונות ובדרך כלל בפינה של חדר המדרגות. זאת, אלא אם כן יש דרישה שונה של דיירים, למשל להצבת מצלמה בכל קומה.

מעבר לכך, בעת התקנת המצלמות יש להתחשב בנתוני השטח ולבחור במיקום עם זווית צילום כמה שיותר נרחבת, כמובן מבלי לפגוע בפרטיות הדיירים ומבלי שהמצלמות יכוונו לפתחי דירות.

בנוסף, יש להתקין את המצלמות בקרבת תשתיות מתאימות, בין אם מדובר במערכת חשמל או תקשורת. וכן לבחור במיקום מוסתר שאינו גלוי לעין, למשל בתוך גלאי נפח, בתוך גופי מנורות של חדר המדרגות וכדומה.

 

הזמנת מצלמות נסתרות לחדר מדרגות

מכיוון שיש הרבה מאוד סוגים של מצלמות נסתרות, הנבדלות אחת מהשנייה בתכונותיהן ובאיכותן, חשוב להזמין מספק מוערך ומומלץ מצלמה איכותית, אמינה ועמידה שיש לה פונקציות מתאימות. באתר של חברת G Club מוצע מבחר גדול של מצלמות נסתרות שניתן להתקינן באזורי ציבור של בנייני מגורים, לרבות חדרי מדרגות, ואפשר להזמינן ישירות דרך האתר.

לרשות לקוחות החברה עומד צוות מקצועי מנוסה ואדיב, הזמין לסייע בבחירת מצלמות נסתרות שמתאימות לצרכיהם ולכיסם.

להזמנת מצלמות נסתרות לשטחי ציבור וחדרי מדרגות ישירות דרך האתר של חברתG Club לחצו כאן.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.